13 Ocak 2010 Çarşamba

Ecinni tayfası da ne ki?

Ecinni Tayfası da ne demek diye sorabilirsiniz. Aslına bakarsanız ben de tam olarak ne demek olduğunu, nereden çıktığını bilmiyorum. Tek bildiğim, bu ifadeyi babaannemin kullandığı yer: “Ecinni tayfasının işleri bunlar.”

Uzun zamandır bir blog açma niyetinde olan ben, kafama yatkın bir isim bulamadığımdan bir türlü bu isteğimi yapamamıştım. Tamam, belki çok geçerli bir sebep değil, işin içinde biraz tembellik, biraz üşengeçlik, biraz da vakit bulamamak var. Ancak yine de içime sinen, tam da yazmak istediklerimi ifade eden bir isim bulmadan başlamak istemiyordum bu işe.

Kısaca kendimden bahsedeyim. Çoğunuz gibi, eğitim öğretim hayatına çook küçük yaşta atılan, şu ana kadar yaşadığı hayatın büyük bir kısmı okullarda geçmiş biriyim. Eğitim hayatımda beni tek etkileyen şey Yeşilköy 50.Yıl Anadolu Lisesi’nde geçirdiğim yedi yıldır. Bunun dışında, bu dönemin en azından “öğretim” kısmından pek fayda görmediğimi belirtmeliyim.

Üniversite olayına hazırlanırken de, okurken de, bitirdikten sonra da, hep kafamda “ben bir şekilde standart bir insan olmamalıyım” düşüncesi vardı. Biraz ukalalık gibi gelebilir sizlere bu laflar. Standart insandan kastım, “Okul oku, bitir, askere git, düzgün, herkesin kabul edeceği, takım elbiseli bir iş bul, evlen, çocuk yap, çalış” şeklinde bir hayat yaşamaktı. Bu sıralamanın ilk üçünü yapmış durumdayım fakat, dörüdüncüsünü yapmamak için büyük inat ettim.

Biraz şans faktörü ile teknoloji ve oyun yazarlığı işinin içinde buldum bir anda kendimi. Yaklaşık 2 senedir de bu işle tam zamanlı olarak ilgileniyorum. Kıyısından Merlin’in Kazanı, sonra EGM ve PC Magazine derken, kısa bir Techno-Labs döneminden sonra, şu sıralarda ShiftDelete.Net bünyesinde mutlu mesut çalışıyorum.

Tüm bunların dışında, zor sinirlenen, zor üzülen, zor seven, zor bağlanan, zor beğenen, fakat tüm bunlara rağmen kolay mutlu ve memnun olan ve gülen bir insan olarak kendimi tanımlayabilirim

Kısaca dedim ama baya uzun oldu kendimi tanıtmam. Blog konusunda çok tecrübeli değilim, yazdıkça yazasım geliyor. Umarım buraya kadar çok sıkılmadan gelebilmişsinizdir. Daha sonra yazacaklarımı okurken “Lan bu herif de kim?” diye sormayın istedim.

Ecinni Tayfası ne demek? Babannemin annesi ilk radyoyu gördüğünde “Bunun içinde ecinni tayfası var.” demiş. Bu lafı ilk duyduğum andan beri unutmam. Ne zaman yeni bir teknoloji görsem, kafamın içinde bu cümle canlanır.

İşim son teknolojiyi takip etmek olsa da, her zaman yeniliklere mesafeli olan ve teknolojiyi çok da sevmeyen bir insanım. Burada da teknoloji denilen şeyin ne kadar gerekli olduğunu, hayatımızı ne kadar değiştirdiğini ve değiştireceğini sorgularken, aynı zamanda da yaşanan gelişmeleri de yorumlamaya çalışacağım.

Umarım yazılarımı okumak hoşunuza gider, çünkü yazıdığım her yazı benim çok hoşuma gidiyor. Bundan sonraki yazılarımın, ilk yazım olan bunun ki kadar sıkıcı olmayacağını temenni eder, en yakın zamanda sizlerle yeniden buluşmayı dilerim.

Tayfaya hoş geldiniz.

Selen için...

6 yorum:

  1. Hayırlı olsun. İlk yorum benden olsun :) (OnLT)

    YanıtlaSil
  2. Her zaman olduğu gibi en büyük hayranın olarak burda da yazılarını zevkle takip edeceğim kesin:)

    YanıtlaSil
  3. Dostum +repini verdim.
    Anlaşılan ofiste göremediğimiz Emre'nin iç dünyasına bu blog sayesinde vakıf olacağız. Arka plana Lass Mich Aşkım'ı koysan daha da şenlenir ortalık :)

    YanıtlaSil
  4. günaydıııııın. nasıl geçti dün?

    şu cümleyi duymaya ~9 saat kaldı :/

    YanıtlaSil
  5. (flood yapmak zorunda kaldım fakat); üst sekmedeki cin resmini seçmende özel bir sebep var mı? :)

    YanıtlaSil
  6. Ecinni tayfası, cinler topluluğu filan manasına geliyor da ondan. :)

    YanıtlaSil